Eszünk-iszunk-beszólunk

GerillaGasztro

GerillaGasztro

A tökéletes rántotthús nyomában II. rész

Borjúcomb ("klasszikus vínersnicli na")

2017. május 08. - GerilLaca

Miután a papszelet igen magasra tette a lécet, tovább keresgéltem a megfelelő rántotthúst.

Hogy szpojlerezzek kicsit, talán meg is találtam a (számomra) tökéletes húsfajtát.

Csodálatos borjúfelsálat vettem ma reggel, alig vártam, hogy nekiessek.

rantottborju_nyers.jpg

A klasszikus kruplisaláta szerintem továbbra is kihagyhatatlnan a fogásból, viszont a körtebefőttem sajnos elfogyott, tehát ezúttal kénytelen vagyok a klasszikus barackbefőttel tálalni.

A wienerschnitzel az egyik legelterjedtebb legenda szerint milánó környékéről származik (minden ami jó, az olasz?:) ).

Nyolcszáznegyvennyolcban vezényelte oda Ferenc József Radeczky-t, hogy verje le az Észak-Olasz forradalmat.

Egyik innen írt jelentésében említi a panírban kisütött borjúhúst, melynek recepjét hazavitte magával a császári udvarba.

Írásos bizonyítéka a történetnek természetesen nincs, tehát vagy igaz, vagy nem.

Ami valószínűsíthető, hogy Dél-Európából ered és onnan terjedt el, talán Olaszországon keresztül, amúgy érdemes utánaolvasni, elég jó sztori.

No, de vissza a kajához.

Kedvenc hentesem volt olyan kedves és vékony, kb. 0,5 cm szeletekre vágta, így nem kellett klopfolóval meggyaláznom (amúgy eszembe sem jutott volna ilyesmi).

Szeleteket finoman sóztam, ezután kapott egy gyors panírt liszt, tojás, morzsa formájában.

Végre olvasztottam sertészsírt, így nem holmi növényi olajban kell kirántanom a nemes húsdarabokat.

Aranybarnára sütöttem őket közepes lángon, nem kell alá sok zsír, elég ha ellepi.

Sütés közben időnként megrázom a serpenyőt, hogy a teteje is kapjon a forró zsírból és felhólyagosodjon.

Befőttel, krumplisalátával és egy gerezd citrommal tálalom.

Kívül roppanós, belül kellően szaftos maradt, isteni.

rantottborju_kesz.jpg

Csak azért nem merek 5/5-öt adni, mert mi lesz, ha még találok ennél is jobbat?

Legyen 4,8/5, de ez nagyon erős volt.

Maradékot nem dobjuk ki, beletesszük egy mélytányérba, ráöntjük a zsírt amiben sütöttük.

Hűtőben megdermesztjük, friss kenyérrel, savanyúsággal fenséges vacsora kerekedik belőle.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestgerillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr3512479449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.05.08. 06:33:17

Jo irás és a technológia is! Egyértelmű hogy borjuból kell csinálni!!!

Solar13 2017.05.08. 18:01:08

Én sertés rövidkarajból csinálom,és imádom.Borjúból még nem próbáltam..

laci_52 2017.05.08. 18:05:56

@Solar13: Ha már sertés, inkább tarja!

bontottcsirke 2017.05.08. 18:27:27

A klopfolót felejtsd is el. Még ezetleg azt is megcsinálhatod, hogy kenyérmorzsába mártod zsemle helyett.

HoNeYBiRD 2017.05.08. 19:17:19

@laci_52: Ki mit szeret. Én is jobban szeretem karajból, mert nem zsíros. Viszont cigánypecsenyéhez vagy grillezni valóban a tarja a jobb.

Borjúból még nem rántottam, csak ettem. Valóban finom, de szerintem a sertés karaj eléggé közel van hozzá.

11110000 2017.05.08. 20:06:30

Az megvan, hogy a rántott hús két szóba írandó?

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.08. 20:26:59

Hurrá, egy nyelvtannáci :) Már régóta vártam erre, igazi kuriózum :)

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.08. 20:42:40

@stower: A befőtt Anya keze munkája még az őszről, ellenőrzött alapanyagokból.

Pierr Kardán 2017.05.08. 21:09:24

Ez nem rántotthús, ez már (majdnem) wienerschnitzel. Olyat pedig egy rátarti magyar ember csak nagyon kivételes sátoros ünnepeken eszik. Mi a családban sokszor ettünk rántotthúst, de borjúból sosem...

@11110000: A rántott hús az tényleg két szó, de a "rántotthús" az egy szó :-))

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.05.08. 22:14:38

@Dexter82:
A bunkóskodás OK!
De most:
- megvan
vagy
- nincs meg?

2017.05.08. 23:50:30

A posztnak egyetlen szépséghibája van: nálunk nem igazán lehet borjúhúshoz jutni. Jobb esetben a fiatal növendék marhát árulják borjúként, mert az összes borjú exportra megy olyan áron, amit a magyar vásárló nem annyira szeretne kifizetni, szeresse bármennyire is a borjúhúst.
A többi stimmel.

degeco 2017.05.09. 08:24:05

A végén ezt a vacsora dolgot nem értettem. Van róla kép?

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.09. 08:32:57

@degeco: Beledermed a zsírba a rántotthús, késsel beletúrsz és a húsos zsírt rákened friss kenyérre. Melléteszel valami jófajta savanyúságot, meg egy pohár sört és nyamm :)

Jozefinista kartács 2017.05.09. 09:18:43

Ne feledkezzünk meg a szűzpecsenyéről!

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.09. 09:19:43

@Jozefinista kartács: Mindennek eljön az ideje, ez még csak a második rész :)

Piszkos Freud 2017.05.09. 12:24:04

Rántani a legjobb:
- csirkéből a combja
- sertésből a szűzpecsenye (nekem a karaj ízlik legkevésbé)
- borjúból ... nna ezt még nem sikerült csinálnom, mert nem lehet ilyet venni - vagy nem bízok abban, amit ennek árulnak

Befőttet nem ennék mellé.

metax 2017.05.09. 13:57:30

Szegény a magyar...nem telik neki ilyesmire. Az alacsony kereslet miatt meg borjúhússal csak elvétve lehet találkozni az áruházakban.

jorosz5 2017.05.09. 14:22:52

Valami fontos kimaradt a cikkből: mennyi ideig süssük? Bécsben, abban a bizonyos híres étteremben szigorúan 40 másodpercig sütik, kipróbáltam, bejött, azóta én is így sütöm, sokkal jobb, mint azelőtt volt.

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.09. 14:26:23

@jorosz5: Pedig le van írva "Aranybarnára sütöttem őket közepes lángon, nem kell alá sok zsír, elég ha ellepi.". Színre és kéreg állagára sütöm, mivel nem látok bele. 40 mp ehhez a vastagsághoz kevés lett volna. Bécsben amúgy sok helyen megveregetik panírozás előtt így tényleg nagyon gyorsan elkészül. Ízlés dolga.

enismegjottem 2017.05.09. 15:13:38

@Dexter82:
Sosem ertettem, miert gondolja barki is, hogy a nyelvtannacizas meno.
Rantott hushoz csak akkor befott, ha a savanyusag elfogyott.
Jo etvagyat a rantott hushoz, jol hangzik. Elnezest az ekezetek hianyaert.

cerebella 2017.05.09. 15:57:55

Imádom a rántott húst, akárhogy is írják :) Sokféle színhúsból próbáltam már, nekem a karaj kicsit száraz lett. De nagyon jó malaccombból, csirkéből, pulykából is. Borjúból még csak étteremben ettem, de nem voltam tőle hanyattesve... Naivan azt hittem, hogy a rántott húst nem lehet elrontani, pedig de: miért kel megsózni a húst? A panírt meg pláne...

cerebella 2017.05.09. 15:58:47

Ja és rántott hús csak krumplipürével :)

GerilLaca · http://gerillagasztro.blog.hu/ 2017.05.09. 16:21:01

@enismegjottem: Igen ezt én sem értettem sosem, szerintem a nyelvtannáci a legalja állatfaj, még a mezei troll is jobb, mint egy ilyen. Savanyúság sem rossz, én a befőttezést hoztam otthonról :)

sakkosfx 2017.05.09. 21:14:16

A borjú drága és kapni sem lehet minden hentesnél! Sajnos! Pedig néha vennék! Húsz éve, hogy ettem Bécsi borjú néven!
süti beállítások módosítása